Thursday, September 6, 2012

YouTube Now: Waarom we focussen op de kijktijd

Dit is de eerste aflevering van de serie 'YouTube Now', waarin we uitleggen hoe we de website ontwikkelen en waarom. Wil je een interessant onderwerp voor een toekomstige aflevering van YouTube Nu voorstellen aan videomakers? Laat het ons hieronder in de opmerkingen weten.

Het onderwerp van vandaag: waarom we video's waardoor kijkers blijven kijken onder de aandacht brengen.

YouTube-kijkers bekijken veel video's -- de laatste keer dat we telden, was het meer dan vier miljard uur per maand. Maar het gemiddelde huishouden kijkt ook meerdere uren per dag televisie. Dus voordat YouTube de belangrijkste mediabron in het leven van meer mensen wordt, moeten we nog flink doorgroeien.

In de afgelopen maanden hebben we enkele wijzigingen in YouTube aangebracht om mensen aan te moedigen meer tijd te besteden aan kijken, interactie en delen met de community.

Om dit te ondersteunen, hebben we onze functies voor het ontdekken van video's bijgewerkt. Hiermee kunnen onze kijkers via Zoeken en voorgestelde video's video's vinden die ze willen bekijken. Door deze wijzigingen worden de video's die mensen daadwerkelijk bekijken, beter onder de aandacht gebracht dan video's waarop mensen klikken om ze vervolgens snel weer te verlaten.

Waarom deze verschuiving? Onze functies voor het ontdekken van video's waren tot nu toe ontworpen om meer weergaven te genereren. Dit beloonde video's die klikken aantrokken, ten koste van video's die de interesse van kijkers vasthielden. (Thumbnails met zicht op diepe decolletés, bijvoorbeeld?)

Voortaan concentreren we ons bij het voorstellen van video's op die video's die de hoeveelheid tijd vergroten die de kijker besteedt aan het bekijken van video's op YouTube, niet alleen bij de volgende weergave, maar ook bij de daaropvolgende weergaven.

Als kijkers langer YouTube kijken, geeft dit voor ons aan dat ze tevredener zijn met de video's die ze hebben gevonden. Het betekent dat makers van video's meer betrokken doelgroepen aantrekken. Het schept ook meer mogelijkheden voor het genereren van inkomsten voor onze partners.

Tot nu toe hebben deze wijzigingen een positief effect gehad, in het bijzonder minder klikken en meer kijken. We hebben vastgesteld dat de tijd die kijkers besteden aan het bekijken van video's op de gehele site onmiddellijk is toegenomen. Deze positieve trend heeft zich doorgezet terwijl we aanvullende kleine wijzigingen aanbrachten in onze suggesties. Verbeteringen in de door ons gemeten statistieken, zoals de gemiddelde weergaveduur, geven een solide indicatie dat de video's die we over de gehele site aanbevelen nu nog interessanter zijn.

Hoe kunnen makers van video's profiteren van deze nieuwe situatie?

Het beste dat makers van video's kunnen doen om succesvol te zijn op YouTube, is video's maken waarnaar mensen willen kijken. Dat klinkt toch eenvoudig? Helaas kunnen veel van de tactieken die makers van video's gebruiken om video's te optimaliseren voor de YouTube-functies voor het ontdekken van video's, in de praktijk averechts werken.

We hebben bijvoorbeeld van sommige makers gehoord dat ze met opzet hun video's korter hebben gemaakt om een hoger retentiepercentage te behalen. Dit helpt helaas niet. Hoewel een hoge mate van retentie voor je video's een goede indicatie van betrokkenheid is, willen we kijken hoe we meer voordeel kunnen halen uit een video voor langere kijksessies op YouTube. Je video heeft dus geen grotere kans om te worden gezien alleen omdat deze korter is.

Aan de andere kant hebben we ook gehoord van makers die hun video's opzettelijk langer hebben gemaakt, omdat ze aannamen dat langere video's tot een langere kijktijd zouden leiden. Dit is ook niet noodzakelijk waar, omdat het juist een grotere uitdaging kan zijn om kijkers betrokken te houden bij een langere video. (Denk bijvoorbeeld aan een komische sketch die.... net.... iets... te... lang doorgaat.)

Onze belangrijkste aanbeveling is daarom om gewoon door te gaan met het maken van de geweldige video's die je doelgroep leuk vindt en geen tijd te verspillen aan dubieuze optimalisatiestrategieën.

Je gegevens in de gaten houden


En dit is hoe we dit werk voor jou eenvoudiger gaan maken: in de komende weken gaan we uitgebreide informatie over de weergaveduur aanbieden in YouTube Analytics. Kortom: we streven ernaar je net zo veel informatie te geven over de weergaveduur als we nu geven over weergaven. In de komende weken zul je dit gaan zien in YouTube Analytics.

In de tussentijd bieden we momenteel een downloadbaar rapport aan met gegevens over kijktijdgegevens. Met deze gegevens krijg je beter inzicht in wat je doelgroep wil zien. Meer tijd die wordt besteed aan het bekijken van jouw inhoud, betekent een meer betrokken doelgroep en meer inkomsten voor jou. Dat is de reden voor onze focus op de weergaveduur.


Eric Meyerson, Hoofd Creator Marketing Communications, keek kortgeleden naar Is Dubstep Avant Garde Musical Genius?

10 comments:

  1. This blog is related to the Waarom we focussen op DE Kijiji,All the video uploaded in this blog related to this blog And more video uploaded in this blog also shared in this site and blog also.


    tub chair

    ReplyDelete


  2. Celana Hernia
    Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I am happy to find your website and can join to comment
    I think is very valuable to be able to read your writing, and on this occasion will I use for my reference source
    Thank you so much for sharing, I hope you continue to write spirit next topic

    vimax extender Obat pembesar penis vimax asli

    ReplyDelete

  3. Obat Kuat
    Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I am happy to find your website and can join to comment
    Thank you so much for sharing, I hope you continue to write spirit next topic

    Jual Obat Pembesar Payudara | Obat Pembesar Payudara Alami
    Cara Pembesar Payudara | Cara Mengencangkan Payudara | Pembesar Payudara

    ReplyDelete
  4. Obat pembesar penis

    Thank you for informations
    I am happy to find your website and can join to comment

    Pembesar Penis Di Jogja | Obat Vimax | Harga Vimax | Vimax Asli

    ReplyDelete
  5. Agen Taruhan Bola & Casino Terbaik & Terlengkap!
    Tersedia Pasaran Sbobet - Maxbet - 368Bet
    Bonus New Member 10% / Cashback 5% - 10%
    Yuk Gabung Bersama Bolavita Di Website www. bolavita .fun
    Untuk Info, Bisa Hubungi Customer Service Kami ( SIAP MELAYANI 24 JAM ) :
    BBM: BOLAVITA
    WA: +628122222995

    ReplyDelete
  6. Them believes altogether best suited. Every one of lesser areas ended up being built by lots of track record instruction. I like the necessary paperwork a good deal. how to monetize youtube videos

    ReplyDelete