Monday, April 1, 2013

Gebruik je kanaaltrailer van kijkers abonnees te maken


Als je je kanaal hebt bijgewerkt naar de nieuwe YouTube One Channel-indeling, heb je waarschijnlijk al gezien dat je nu een trailer kunt weergeven om kijkers te veranderen in abonnees. Als je het browse-tabblad inschakelt in de kanaalinstellingen, krijgen alleen niet-abonnees deze trailer te zien.
Een interessante kanaaltrailer is de meest effectieve manier om je kanaal te introduceren en je kijkers aan te sporen zich te abonneren, zodat je deel gaat uitmaken van hun vaste YouTube-routine.
Sommige videomakers hebben al verbazend effectieve kanaaltrailers gemaakt. Voorbeelden hiervan zijn MysteryGuitarMan, Indy Mogul en Veritasium Science.
Je zou deze trailer kunnen zien als een soort advertentie voor je kanaal. Hier volgt een aantal tips waarmee je rekening kunt houden bij het maken van je kanaaltrailer:

  • Zorg ervoor dat je trailer een duidelijke call-to-action (aansporing) om te abonneren bevat (gesproken in de video en daar weergegeven als aantekening, plus in de videobeschrijving).
  • Vermaak de kijker. Als je niet weet wat je moet kiezen, is iets laten zien beter dan erover vertellen.
  • Geef aan wat voor soort video's je uploadt en wanneer.
  • Denk na over de context van de video: deze is te zien in je kanaal, mogelijk nadat een kijker al minimaal één van je video's heeft gezien.
  • Er is geen ideale lengte, maar korter is beter.
Voor een volledige bespreking van strategieën voor het uitbreiden van je kijkerspubliek met de nieuwe YouTube One Channel-indeling bekijk je het herziene YouTube Playbook. Ga aan de slag en maak er iets moois van!
Andres Palmiter, Audience Development Strategist, heeft zich recent geabonneerd op AgentXPQ en xperpetualmotion

2 comments: