Monday, March 12, 2012

Wijzigingen in gerelateerde en aanbevolen video’s

Herinner je je nog welke twintig tv-programma's je voorbij hebt zien komen toen je de laatste keer zat te zappen of herinner je je alleen dat ene programma dat je helemaal hebt bekeken? Zou je een van de twintig die je voorbij hebt zien komen, aanbevelen aan vrienden of alleen dat ene programma dat je daadwerkelijk hebt bekeken? Om een betere gebruikservaring te realiseren gaan wij onze gerelateerde en aanbevolen video’s updaten.

De  gerelateerde en aanbevolen video’s  aan de rechterkant van de speler en op de homepage, gaven ons de afgelopen jaren de beste indicatie van wat mensen wilden kijken. We hebben regelmatig aanpassingen in het systeem gemaakt, zodat de gekozen video’s evolueerde met de rest van onze website.

Dit systeem is momenteel gebaseerd op het aantal klikken dat een video krijgt. Dat is hetzelfde als het aanbevelen van een TV programma op basis van het aantal mensen dat zapt naar een bepaald TV kanaal. Klikken echter zijn niet altijd een goede indicatie om te bepalen of men geinteresseerd is in een video.Thumbnails geven niet altijd een goede weergave van de video of de titel van de video hoeft niet altijd een niet goede omschrijving van de video te zijn.

We hebben geëxperimenteerd met de manier waarop we gerelateerde en aanbevolen video’s weergeven. De nadruk lag daarbij op de betrokkenheid van de kijkers bij de video, zodat je sneller je favoriete video’s kan zien. We hebben ontdekt dat  de kijkduur de beste indicator van de betrokkenheid van kijkers bij een video is.
Daarom zullen we vanaf deze week ons nadrukkelijker richten op hoe lang video’s worden bekeken met betrekking tot de selectie van gerelateerde en aanbevolen video’s. We zullen klikken nog steeds meenemen in de selectie, maar de video betrokkenheid zal een belangrijker selectie criterium worden.

Als je video’s maakt waarbij kijkers erg betrokken zijn, dan zal je video dus vaker worden vertoond bij de gerelateerde en aanbevolen video’s. Video’s met een lage betrokkenheid zullen minder vaak worden vertoond. Hoe kan je inspelen op deze veranderingen? Door video’s te maken waarbij kijkers erg betrokken zijn. Het maakt niet uit of je video’s een minuut of een uur duren.  Het gaat erom dat kijkers niet wegklikken en naar je video’s blijven kijken.

Om je te helpen bij deze wijziging, raden we je aan om het Analytics Audience Retention Rapport, de lijst met best practices en antwoorden op de meest gestelde vragen varierend van de inhoud van je video’s tot het programmeren van je kanaal te gebruiken. We zullen meer informatie met jullie delen via ons blog aangezien deze wijziging deze week gaat plaats vinden.

Het YouTube Team

6 comments:


  1. Obat Kuat
    Thank you for sharing in this article
    I can learn a lot and could also be a reference
    I am happy to find your website and can join to comment
    Thank you so much for sharing, I hope you continue to write spirit next topic

    Jual Obat Pembesar Payudara | Obat Pembesar Payudara Alami
    Cara Pembesar Payudara | Cara Mengencangkan Payudara | Pembesar Payudara

    ReplyDelete
  2. Obat pembesar penis

    Thank you for informations
    I am happy to find your website and can join to comment

    Pembesar Penis Di Jogja | Obat Vimax | Harga Vimax | Vimax Asli

    ReplyDelete